آخرین اخبار

گوشه‌نشینی خریداران دلار/قیمت طلا پرواز کرد

اقتصادنیوز: قیمت اونس طلا عصر امروز در محدوده ۲ هزار و۴۵ دلار به فروش رسید که نسبت به روز قبل تقریبا ۳۶ دلار افزایش را نشان می دهد که در واقع بالاترین قیمت از مارس ۲۰۲۲ می باشد.

اشتراک گذاری
25 فروردین 1402
کد مطلب : 4454

به گزارش اقتصادنیوز ، قیمت دلار در بازار امروز پنجشنبه ۲۴ فروردین ماه نوسان قابل توجهی را ثبت نکرد. فضای بازار تقریبا خلوت بود، حجم معاملات کاهش پیدا کرده و خریداران دلار گوشه نشین شده اند.

به نظر می رسد معامله‌گران باتجربه در بازار امروز سعی کرده اند با توجه به تعطیلات، دارایی خود را در معرض ریسک قرار ندهند و برخی از صرافی‌های رسمی در روزهای بین‌التعطیلی معامله خاصی انجام نمی‌دهند.

تنها زمانی این رفتار احتیاطی معامله‌گران کنار می‌رود که احساس می‌کنند نوسان قابل توجهی در راه است و بهتر است که در روزهای تعطیل از کاهش یا افزایش غیرمنتظره دلار جا نمانند.

از طرفی هم نرخ حواله درهم در روزهای اخیر افت و خیز چشمگیری از خود ثبت نکرده و همین امر بر نوسان محدوده قیمت دلار اثر گذار بوده است.

بازگشت ۵۶۰میلیون دلار ارز به کشور

یکی از خبرهای مهم‌ امروز بازگشت ۵۶۰میلیون دلار ارز به کشور با کمک اطلاعات سپاه بود.

آن طور که در خبرها آمده روابط عمومی سپاه الغدیر استان یزد اعلام کرد: ۵۶۰ میلیون دلار ارز که به علت تحریم‌ها در خارج از کشور بلوکه شده بود با تلاش پاسداران گمنام امام زمان(عج) در اطلاعات سپاه استان به کشور بازگشت.

در همین راستا با تلاش پاسداران گمنام امام زمان(عج) در سازمان اطلاعات سپاه استان یزد، مجموعه بزرگ چادرملو استان که سهم بالایی در صادرات دارد، بیش از ۹۲ درصد از تعهدات ارزی خود به مبلغ بیش از ۵۶۰ میلیون دلار را انجام و این مبلغ به کشور بازگشت

نرخ انواع ارز در مرکز مبادله

در سمت رسمی بازار هم، مرکز مبادله ارز و طلای ایران امروز پنجشنبه  قیمت دلار  را حدود ۴۱ هزار و ۷۱۳ تومان درج کرده است که همان قیمت دو روز قبل است.

امروز همچنین  قیمت یورو  در این مرکز ۴۵ هزار و ۸۲۴ تومان اعلام شده است.

در تابلوهای سایت مرکز مبادله،  قیمت درهم امارات  هم امروز ۱۱ هزار و ۳۵۸ تومان به چشم می‌خورد.

قیمت ارز توافقی

اما در نرخ‌های توافقی،  قیمت دلار امروز  پنجشنبه ۲۴ فروردین ۱۴۰۲ در سایت کانون صرافان بطور میانگین ۴۲ هزار و ۳۴۱ تومان است.

قیمت یورو امروز  به صورت توافقی هم در سایت کانون صرافان ایرانیان به طور میانگین ۴۶ هزار و ۴۵۵ تومان درج شده است.

قیمت  درهم امارات در سایت کانون صرافان به صورت توافقی ۱۳ هزار و ۲۵۰ تومان به چشم می‌خورد.

قیمت طلای جهانی به پرواز درآمد

قیمت طلای جهانی به گزارش جدید بیمه بیکاری آمریکا واکنش نشان داد. قیمت اونس طلا عصر امروز در محدوده ۲ هزار و۴۵ دلار به فروش رسید که نسبت به روز قبل تقریبا ۳۶ دلار افزایش را نشان می دهد که در واقع بالاترین قیمت از مارس ۲۰۲۲ می باشد. 

در بازار داخلی ایران هم قیمت طلا ۱۸ عیار امروز با ۹  هزار و ۳۰۰تومان افزایش نسبت به روز قبل در محدوده ۲ میلیون و ۵۵۹ هزار و ۴۰۰ تومان به فروش رسید. 

قیمت سکه ،نیم سکه  و ربع سکه

تا ظهر امروز ۲۴ فروردین ۱۴۰۲ در سایت کانون صرافان  قیمت سکه امامی  بر اساس آخرین تغییرات عصر سه‌شنبه است که حدود ۳۱ میلیون و ۶۰ هزار تومان دیده می‌شود.

همچنین  قیمت نیم سکه  در همین سایت حدود ۱۸ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان و  قیمت ربع سکه  نیز در تابلوهای سایت کانون صرافان حدود ۱۱ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان اعلام شده است.

با این حال، سایت اتحادیه طلا و سکه قیمت‌های خود را در عصر امروز ۲۴ فروردین به‌روزرسانی کرده و بر این اساس  قیمت سکه امامی  را ۳۱ میلیون و ۶۰۱ هزار تومان اعلام کرده است.

بر اساس اعلام این اتحادیه  قیمت نیم سکه  و  قیمت ربع سکه  نیز امروز به ترتیب ۱۸ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان و ۱۱ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × 5 =